Методична сторінка

Так одягались наші батьки у 90-і.
На цій солодкій ноті закінчується наша конференція. Дякую дівчаткам з 10-А та 10-Б за допомогу та участь у проведені заходу!
 ВИГОТОВЛЕННЯ ТЕКСТИЛЬНОЇ ЛЯЛЬКИ

Мета:  узагальнити та систематизувати знання учнів з розділу «Виготовлення текстильної ляль-

ки»; формувати інтерес до професій продавець, касир, журналіст; виховувати культуру спілкування та мовлення; розвивати художньо-естетичні смаки; творче ставлення до праці; охайність у роботі.

Обладнання та наочність:  рекламні проспекти, оформлення класу у вигляді магазину, об-

ладнання швейної дільниці, обладнання для волого-теплової обробки (ВТО), готові вироби учнів.

Інструменти та матеріали:   шматочки тканини, наповнювач, кольорові нитки, голки, наместинки, викрійка  Рздвяного янгола.

Міжпредметні зв’язки:   народознавство, трудове навчання, українська мова.

Форма уроку:   рольова гра.

Тип уроку:   урок узагальнення і систематизації знань.

                                                                     ХІД УРОКУ-ГРИ:

Підсумковий урок з теми «Виготовлення текстильної ляльки» відбувається у формі рольової гри,  де дійовими особами якої є:
Менеджер (учитель);
учні:
• завідуюча секції м’яких іграшок;
• журналіст;
• продавець ляльок-мотанок;
• продавець вузликових ляльок;
• продавець сувенірних ляльок;
• покупець 1;
• покупець 2;
• коментатор;
• касир.
Решта учнів — гості свята, відвідувачі магазину.
І.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ: Створення позитивного настрою. Відкриття магазину. Лунає приємна музика.
ІІ.    МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Менеджер(учитель)
. Сьогодні ми зібралися на відкриття нового магазину — «Ляльки світу»
. Наш магазин торгує м’якими іграшками і надає цілий ряд послуг.
Право перерізати стрічку і першою увійти до нашого магазину надається завідуючій секції м’яких
іграшок —(Називає ім’я та прізвище.)
— Будь ласка! (Подає ножиці.)
Завідуюча.
--Спасибі за надану можливість відкрити наш магазин. (Перерізає стрічку, усі заходять до класу, учні займають призначені їм місця: заві-дуючої, продавців та ін.)
— А тепер я розповім вам про те, які іграшки можна придбати у нашому магазині.
Журналіст.
(Звертається до завідуючої.)
Дозвольте з’ясувати деякі питання у ваших співробітників.
Завідуюча.
Будь-ласка, запитуйте.
ІІІ.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
ІV.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ.
Презентація іграшок із текстильних матеріалів.
1. Ляльки-мотанки
Журналіст.
(Підходить до полиць, де розміщені ляльки-мотанки, звертається до продавця.)
Тут ми бачимо ляльки переважно із вовняної пряжі. Чому?
Продавець ляльок-мотанок.
Ці іграшки призначені для найменших малят, вони невеличкого розміру, теплі, м’які, яскраві, з натурального мате-ріалу. Іграшка весь час перебуває в руках дитини, тому повинна бути виготовлена із натуральної вовни чи бавовни. Інші ляльки виготовлені із нової пряжі.
Раніше ляльок виготовляли зі старих ниток(розпущених шкарпеток, рукавиць, хусток), інко-
ли — із льняних волокон, клоччя або рогози. Матеріал для ляльок було нескладно знайти. Це був старий крам або природний волокнистий матеріал. Пучки пряжі чи клоччя перев’язували, творюючи голову, а потім, поділивши навпіл, укладали кусок краму, який виконував функцію рук, i знову перев’язували, утворюючи тулуб. Таким чином, утворювалась проста лялька-мотанка. Деякі українці одягали ляльку в кольорові клаптики тканин та використовували різне оздоблення: вплітали стрічки у коси, пов’язували хустку, фартух, чіпляли намисто.Щоб виготовити таку ляльку, треба було витра-тити зовсім мало часу (1 год). Завдяки доступності матеріалу й простоті виготовлення волокниста іграшка набула поширення в Україні з XIX ст., зокрема на Слобожанщині.                                                                         
                                                                                                                     C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\юд.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\тра.jpg
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\пк.jpgфото 1

-- Тут можна побачити ляльки,виготовлені учнями ізтекстильних матеріалів. Усі ляльки виготов-
лені ізклаптів натуральних ткани.(фото1)

Журналіст.
--- Поясніть мені, будь ласка, чим відрізняється лялька-мотанка від вузликової ляльки?
Продавець вузликових ляльок.
---Відмінність між ляльками така: мотанки виготовляють переважно із волокнистих матеріалів, тобто з пряжі, а вузликовіляльки — із текстильних матеріалів в’язанням вузлів. Зверніть увагу, із вузлів виконані голова,руки, тулуб. Основа ляльки переважно виконується із світлої бавовняної тканини, а одяг завжди повинен бути кольоровим, із м’яких тканин — шовку, ситцю, штапелю.Ляльки з тканини виготовляли зв’язуванням та шиттям. Процеси виготовлення отримали місцеві назви: «в’язати куклу», «крутити куклу», «робитиляльку», а на Сумщині говорили «шити куклу».
Одяг для ляльки частково зшивають і трохи оздоблюють кольоровими нитками або стрічками.
Клаптикові ляльки обгортали різнокольоровими клаптиками тканини й умовно передавали
вбрання— верхній та поясний одяг. Основним елементом одягу був фартушок, оздоблений барвистими стрічками, та головний убір: нареченої — ві-нок, заміжньої — очіпок, бабусі — хустина. Малечу виготовляли без головного убору, але з волоссям. Дуже поширені були ляльки-немовлята. Їх виготовляли без голки, зав’язували хусточкою та перев’я-зували гарними бантами. Інколи їх прив’язували до грудей жінки.Особливо поширені в Україні ляльки, які зображують немовлят у сповитку (фото 2).




C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\dt.jpg                                 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\cf.jpg


                                                    C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\s.jpg      фото 2







. Їх, як і вузлові ляльки, виготовляли без голки. Найвиразнішими ознаками ляльок-немовлят є обгорнена куском тканини, наче хусткою, куляста голова й сповита циліндрична основа.
Фото 3.
Завідуюча:
---Ляльки, виготовлені із натуральних шовкових тканин (крепдешину, оксамиту, крепу, шифону), дуже красиві, і головне, таку ляльку можна випрати навіть у пральній машині, і вона після прання залишається незмінною.
У нашому магазині є швейна дільниця. Із секції тканин нам передають мірні клапті, із яких ми ви-
готовляємо ляльки. Тому наші ляльки коштують набагато дешевше, ніж виготовлені із дорогого матеріалу.
Журналіст:
---А чому голови цих ляльок навхрест
перетнуті кольоровими нитками (фото 3)?Вузликові ляльки, що мають обрядово-магічну функцію
Продавець вузликових ляльок:
---Хрест на обличчі пов’язаний із солярним культом, що свідчить про обрядово-магічну функцію ляльки — зоображення божества у минулому. Як бачите, хресту багатьох випадках зміщений донизу. Нитками одного кольору переплітали обличчя на Слобожанщині, а в центральній частині України використовували два кольори і третій — золотий або срібний. Такі ляльки дарують молодим парам, оскільки вони віщують появу нового члена родини. А дітлахам купують безликі ляльки, які під час гри перетворюються у жінок, чоловіків, дітей, «створюють» сім’ю. Безлика лялька означає її неодухотвореність, тому вона не може вчинити зло дитині.

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\ва.jpg                                                          C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\ма.jpg


C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\ип.jpg       фото 3                                C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\dt.jpg    
Завідуюча:
---В теперішній час спостерігається активний розвиток авторської ляльки, серед яких найбільшою популярністю користуються текстильні ляльки. В свою чергу ляльки можна ідентифікувати за стильовим рішенням їх виконання, серед яких найбільш розповсюдженими є «Тряпієнс», «Дахова», «Тиквоголівка»,«Тільда», «Сніжка», «Мотанка», «Вальдорфська» тощо. Така популярність текстильної ляльки в самих широких колах свідчить про феномен актуалізації та обумовлює вивчення її не тільки як художнього явища, але і враховує особливості при проектуванні та виготовленні.Отже декілька слів про ці стилі.
 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\се.jpg                      фото 4                C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\чв.jpg     C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\іе.jpg                                                              C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\ме.jpg
У авторській ляльці художник розписує акриловими фарбами обличчя. Очі з точністю намальовані до людських. Наявність рум’ян. Волосся штучне – треси, перуки завитее у пишні зачіски.(фото 4) Ляльки виконуються в змішаній техніці, конструкція деталей створена автором. Очі прорисовані або пришиті.

                           
   C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\hu.jpg фото 5                             C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\by.jpg


             C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\vb.jpg                                                                C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\yh.jpg
Очі вальдорської ляльки вишиті чорними крапками, або великі. Обличчя без емоцій. Волосся з вовняної пряжі.(фото5)

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\c.jpg      фото 6               C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\y.jpg
Чорні вишиті очі. Червоний трикутником вишитий ніс. Руде  волосся  з  вовняної пряжі.
Обов'язково білий фартух, а на ньому вишите серце, за цими ознаками ви впізнаєте ляльку Регедді Енн.

                         C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\mk.jpg                               C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\xt.jpg       фото7                                               C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\d.jpg

У ляльки сніжки очі чорні намальовані.Волосся синтетичне. Стійкі великі ноги. Шапка в'язана в руках має бути якийсь аксессуар.Взуття велике, можливі пачохи.


C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\vr.jpg         фото 8              C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\vt.jpg













                                                        C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\cv.jpg      
     
У ляльки тиквоголівки прорисовані  очі, губи, ніс. Обличчя ґрунтоване.Велика голова.Тоненькі ніжки та ручки. Волосся  з  овечої  пряжі, чи вовняних ниток.


                                                      C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\цк.jpg           фото 9


Очі – ґудзики. Ніс прямокутний. Волосся кошлате. Вигляд потертості, старіння, зношування.
Тонування  клеєм,  чаєм, корицею. Такі прикмети горищної ляльки.

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\тр.jpg        фото 10                                                         C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\ву.jpg
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\f.jpg                             C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\nu.jpg

Очі та вії пришиваються до обличчя, або прорисовуються .Волосся: перуки, треси, синтетичні нитки або пряжа вовняна. Каркас з дроту.  Шарнірне з’єднання деталей. Так виглядає шарнірна лялька.(фото 10)

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\nh.jpg C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\xd.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\vj.jpg
                                                                                   Фото 11
Ляльки створені в скульптурній техніці. Всі риси обличчя виконуються утягуванням.
Очі та вії пришиваються. Волосся, перуки,  треси синтетичні. Це панчішно-текстильна лялька.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\св.jpg                                          C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\са.jpg   




C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\ьт.jpg  фото 12          C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\трл.jpg

Театральні ляльки виконуються у різних техніках. Використовуються  у лялькових театрах.

Існує ще один вид ляльок, який дуже популярний на сьогодні. Для цього ми розгадаємо кросфорд і взнаємо що це за ляльки.

Чорні, білі, кольорові,

н
и
т
к
и

н
о
ж
и
ц
і

г
о
л
к
а

л
ь
о
н
ш
о
в
к
о
п
р
я
д

н
а
п
е
р
с
т
о
к
Шити все вони готові —
Сукні, шапки, рукавички,                                                   
Допоможуть ці сестрички.
(Нитки.)

Ріжемо все, що треба:
Ми поріжемо для тебе
І тканину, і папір.
Як не віриш—перевір. (Ножиці)

Усіх обшиває, сама одягу не має. (Голка.)

Сіяли, топили, потім
колотили, Чесали і ткали, на стіл                                                  
застеляли. (Льон.)
Яка комаха створює сировину для тканини ?                                                                                                                          (Шовкопряд)

Лежить свинка, у неї поколена спинка. (Наперсток)



C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\cj.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\mu.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\sf.jpg

Отже, це лялька-Тільда. Очі чорні крапки-вузлики. Тоноване тіло, має загар. Рум'яні щічки.
Волосся з вовняної пряжі.
Виготовлення ляльок займає особливе місце серед інших видів декоративно-прикладних ремесел. З наукових праць та інших джерел про методи декорування костюма ляльок недостатньо, що призводить до відсутності інформаційної бази щодо способів виготовлення конкретного комплексу лялькового одягу. До основних видів оздоблення костюма належить вишивка, аплікація, плетіння та в'язання, ручне ткацтво, розпис тканини тощо. Також використовують в обробці костюма дріт, фольгу та інші матеріали.
Завідуюча.
---А ось і наш перший покупець.
Покупець 1.
---Про відкриття вашого магазину я дізналась, побачивши рекламу на вході у магазин.
Дуже цікаво подивитись, які вироби виконали старшокласники та вчителі в майстерні народних
ремесел.
Завідуюча.
---Прошу Вас, проходьте. Вам, як першому покупцеві, даруємо сувенір на пам’ять. (Вручаєсувенір.)
— Дорогі гості, а зараз ми пропонуємо вам колекцію іграшок, підготовлену спеціально
до відкриття магазину..
(Виходить коментатор.)
Коментатор.
---Сьогодні в Україні постала проблема розвитку традиційних  ремесел. Серед різноманітних виробів ремесел особливо поширеною є іграшка, оригінальна, самобутня. Вона прикрашає наш побут, вносить тепло і радість у життя наших дітей, формує їхні естетичні смаки, є витвором мистецтва. Іграшка належить до унікальних явищ  культури. Вона є предметом дитячої гри, за-
собом виховання та розвитку дитини, об’єктом творчості, реліктом культу, декоративною оздо-
бою, сувеніром. Функціональні відмінності народної іграшки, тісно переплітаючись, зумовили
її активну роль у процесі культурної спадкоємності поколінь та мистецьку своєрідність. З цього
погляду  іграшку треба вивчати в різних аспектах — культурологічному, філософському,
соціологічному, педагогічному, етнографічному, мистецтвознавчому.
  Ляльку можна роздягати і міняти їй одяг. Ляльки мають свій гардероб, який складається із повсякденного  одягу, весільного,національного, святкового одягу з елементами оздоби. Ви можете придбати різноманітні головні убори та аксесуари.
Розпродаж товару
Продавець ляльок
---А чи не хотіли б Ви придбати оцю ляльку для своєї меншої доньки? (Показує ляльку.)
Покупець 2.
---Так, вона подобається мені! Доню,ти хочеш мати ось такого ляльку-хлопчика з гарни-
ми кучерями? (Донька погоджується.)
----Тоді випишіть, будь ласка, чек на цю покупку.
Продавець сувенірних ляльок.
---Я хочу Вам запропонувати іграшку і для старшої доньки. (Дістає з вітрини ляльку і показує івчинці).
---Подивись, будь-ласка! Це лялька-сніжка. Дивися яке у неї волосся. Ти зможеш переодягати цю ляльку, змінюючи кофтинки та заплітати волосся різнокольоровими стрічками, укладати спати, водити на прогулянку і забавлятися цією іграшкою. А подивись, який гарний одяг на ляльці Ргедді Енн —  яскрава спідничка і гарний фартушок , а на ньому вишете сердечко. Яка краса!
Покупець 2.
Будь ласка, випишіть чек і на другупокупку.
Продавець сувенірних ляльок.
---Ось Ваш чек,оплатіть у касу.
Покупець 2.
---Дякую. (Оплачує чек і йде у відділ.)
Продавець сувенірних ляльок.
---Дякую за покупку. (Подає покупку.)
---Приходьте ще за новими покупками!
V. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ШВЕЙНОЇ МАЙСТЕРНІ.
Журналіст.
---Розкажіть мені, будь ласка, що це за швейна майстерня у вашому магазині?
Завідуюча.
---Ми маємо невеличке робоче місце,де працює народний майстер. Йому можна замови-
ти  одяг до купленої ляльки.Щосуботи майстер буде показувати, як можна виготовити самостійно ляльку із волокнистих матеріалів та вузликову ляльку із клаптів тканини. На цей майстер-клас будуть приходити дівчатка працівників нашого закладу та їхні друзі. Майстер також виготовлятиме шиті ляльки, і за його роботою можна спостерігати.
Журналіст.
---А скажіть, чи можна навчитися виготовляти ляльки?
Завідуюча.
---Звичайно, можна.
Журналіст.
---Я вважаю, що у вас все продуманотак, щоб відродити народне ремесло з виготовлен-
ня іграшки, виховувати у молоді потяг до пренрасного, естетичний смак, виготовляти оригінальні прикраси для ляльок.
VІ.ПРАКТИЧНА РОБОТА.
    ЗАВДАННЯ: виготовити іграшку із текстилю.
    МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ: шаблони, текстиль різного кольору, ножиці, голки, булавки, наповнювач, фурнітура(мереживо, перлинки, стрази, блискітки).
    ВВОДНИЙ ІНСТРУКТАЖ: вчитель демонструє майстер-класу виготовлення ляльки, коментує фото, пояснює дії. В ході обговорення слайдів учні з’ясовують послідовність дій, вчитель контролює рівень розуміння нового матеріалу.
     Повторюють правила безпечної роботи з з ножицями, голками, шпильками.
Менеджер(учитель)
---А тепер перед я прошу Вас відвідати наш майстер-клас де можна буде виготовити  ляльку, яка Вам сподобалася найбільше. Будемо працювати з Вами за інструкційними картками.

                                       Слайдшоу Різдвяний ангел  

VIІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Спасибі Вам за розповідьі поради! Ми врахуємо їх у подальшій роботі. Сьогодні ми провели  урок з теми: «Виготовлення іграшок із текстильних матеріалів»,продемонстрували свої знання та вміння з виготовлення народних іграшок, пошиття одягу та його оздоблення. Ознайомилися з професіями: продавця, журналіста, касира. Я сподіваюся, що знання, отримані на цьому уроці, допоможуть вам у виборі майбутньої професії.


Майстер-клас




C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170922_093333.jpg
Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки
Хмельницької обласної державної адміністрації
Полонська ОТГ
Полонська гімназія

Рибачок Антоніна Валентинівна
РОЗВИТОК ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ГАРМОНІЙНОЇ ОСОБИСТОСТІ




G:\фото буклет\майстер шеф.jpg




м. Полонне
2018 рік

Рецензенти:

Л.С.Низовець – методист  районного методичного кабінету відділу освіти Полонської  міської ради ОТГ

С.Л.Жалюк– заступник директора з навчально-методичної роботи Полонськоїгімназії.



Схвалено:
науково-методичною радою Полонської гімназії (Протокол №1 від 15 січня 2018 року)
науково-методичною радою районного методичного кабінету

(Протокол № 1 від 18 січня 2018 року)


Рибачок А.В.

Вчитель трудового навчання  навчального закладу Полонської  міської ради ОТГ

«Розвиток життєвих компетентностей на уроках трудового навчання як умова формування гармонійної особистості» - Полонне, 2018. Семінар.



Семінар зорієнтований на формування творчо-мислячої особистості, здатної само розвиватися в соціумі.  Узагальнений образ сучасного суб’єкта освітньої діяльності повинен поєднувати відповідальність, рішучість, упевненість у собі, самоконтроль, вміння працювати в колективі. Саме такі якості сприяють формуванню життєвих компетентностей.


ПЛАН РОБОТИ СЕМІНАРУ 


     















Інформаційно-теоретичний модуль

Семінарське заняття багато в чому подібне добесіди. Проте проблеми теоретичного й практичного характеру обговорюються більш грунтовно, всебічно і глибоко. Це колективний науковий пошу кпевної навчальної проблеми і шляхів її ефективног орозв'язання. Учасники семінару аналізують проблему, виявляють причинно-наслідкові зв'язки, висувають шляхи її оптимального вирішення, відповідають на запитання і дискутують.
Умовно можна сказати, що семінар – це творче поєднання позитивних властивостей бесіди й дискусії, але на більш високому методичному, науковому й теоретичному рівні.
Підготовка педагога до семінару включає:
– складання плану семінару з визначенням основної та додаткової літератури;
– опрацювання методичних вказівок;
– аналіз дидактичних, виховних і методичних підсумків попередніх семінарів і роботу над їх удосконаленням;
– підготовку методично обгрунтованого робочого плану семінару;
– вивчення рівня ознайомленості учасників з проблемами семінару і визначення змісту їх самостійної роботи;
– організацію індивідуальних і колективних консультацій;
– підготовку виставки літератури, наочних посібників та інших засобів забезпечення семінару;
– інструктаж доповідачів і допомогу їм у написанні доповідей;
– підготовку місця проведення семінару.  
Отже, семінар – це основний вид занять для поглиблення і закріплення з нань, формування переконань та розвитку особистості.
Основні вимоги до семінару:
• продуманість змісту теми, її проблем та методики обговорення;
• визначення цілей, дидактичних і виховних завдань заняття;
• проблемна постановка запитань;
• увага до стрижневих питань та логіки їх розкриття;
• постійне керування перебігом семінару, створення атмосфери невимушеності, полемічності й творчої активності;
• стимулювання дискусії;
• забезпечення всебічного розгляду й аналізу навчальних проблем, об'єктивна оцінка виступів і відповідей, своєчасне їх коригування;
• орієнтація учасників на розвиток життєвих компетентностей.

C:\Documents and Settings\Учитель\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\карт.jpg

















Формування життєвих навичок учнів на уроках трудового навчання: основні методи та прийоми

Глобальні процеси сучасного цивілізованого розвитку визначають необхідність становлення нової парадигми освіти. Сьогодні впроваджуються освітні моделі, що ґрунтуються на гуманістичних засадах, тобто є особистісно зорієнтованими, і відображають особливості сучасного соціокультурного простору. Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості  здатної  самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі і нестандартні рішення. Одним із шляхів оновлення змісту освіти й узгодження його з потребами сучасності є орієнтація на формування компетентостей та створення ефективних механізмів їх упровадження через навчально-виховний процес у школі.
Гуманізація освіти та її особистісно орієнтований напрям передбачають концентрацію навчально-виховного процесу як на навчальній складовій так і на особистості суб’єкта освітньої діяльності, його професійному становленні  та  особистісному зростанні. Компетентісний  підхід поклинай подолати прірву між освітою й потребами життя. Ідеяко мпетентнісно спрямованої у будь-якій сфері суспільного життя. Значущими соціальними цінностями як свобода вибору, творчий підхід, свобода совісті, життєвий досвід. Школяреві необхідно чітко знати і розуміти, які його дійсні можливості  і як можна підвищити свою готовність до завтрашнього дня, як краще використати свої розумові здібності з навчального процесу з точки зору компетентнісного підходу. Основним орієнтиром сучасної освіти є формування творчо-мислячої особистості, здатної само розвиватися в соціумі. Узагальнений образ сучасного суб’єкта освітньої діяльності, на мою думку, повинен поєднувати відповідальність, рішучість, упевненість у собі, самоконтроль, вміння працювати в колективі. Саме такі якості сприяють формуванню життєвих компетентостей. Виховуючи такого молоде покоління  дбаю, з одного боку про корисне засвоєння теоретичних знань, а з другого-ефективне практичне їх застосування.Для розвитку здібностей учнів добираю такі інноваційні прийоми та методи, які б зацікавили дитину та надихнули її на пошук.Часто використовую інтерактивні технології, які сприяють позитивному психологічному клімату на уроці, формують соціальні навички, уміння учнів спілкуватися, в результаті виникають партнерські стосунки між учителем та суб’єктом освітньої діяльності. В ході інтерактивного навчання моделюємо життєві ситуації, використовуємо рольові ігри, спільно пов’язуємо проблеми.У своїй педагогічні практиці використовую технології колективно-групового навчання: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Дерево рішень», «Навчаючись-вчусь», «Асоціативний кущ». Надаю перевагу роботі учнів у групах, тому застосовую різні методи кооперативного навчання: «Два-чотири-всі разом», «Ротаційна трійка», «Карусель», «Акваріум», «Робота в парах».Коли виникає потреба вирішити проблему через дискусію застосовую метод »Прес», «Дебати», «Займи позицію».Для того , щоб навчання було радісним , а бажання самовдосконалення залишилося завжди, використовують технології створення  ситуації успіху , саморозвитку, навчання, як дослідження, педагогіки співробітництва, рівневої диференціації навчання, проблемного навчання. Ігрові технології навчання.На всіх етапах уроку раджу використовувати інноваційні форми роботи:
організаційний момент: налаштування учнів на роботу :
  • тиха музика; поділись посмішкою.
Актуалізація опорних знань:
Використовую  гру «Лови помилку» (пояснюючи новий матеріал навмисно допускаю помилку, але заздалегідь попереджую про це учнів)
«Відстрочена загадка»(на початку уроку задаю загадку (дивний факт), відгадка буде знайденою під час роботи над новим матеріалом)
«Мозковий штурм» (один із елементів іноваційного  навчання, за якою діти працюють у групах. Для вирішення проблем використовують додаткову літературу).
Вивчення нового матеріалу:
Використовую  проектні роботи: (виконують як в малих - 2 учні, так і великих групах 4-6 учнів  індивідуальні роботи поєднуються у спільний проект, це шкільна виставка, ярмарка-продаж; прес-конференція (я навмисно неповністю розкриваю тему і водночас пропоную школярам ставити запитання, які допоможуть розкрити тему до кінця; гра «Що в названому зайве?»).
Закріплення матеріалу:використовуємо схеми, таблиці, діаграми.
Рефлексія: (на цьому етапі  я використовую гру «незакінчене речення» необхідно логічно закінчити думку:
Я вмію…
Найцікавішим для мене було…
Найбільші труднощі виникли коло…
Мені не сподобалося…
Я хочу навчитися…
Сьогодні я навчилася…
Релаксація: (вмикаю тиху музику, гра «передай посмішку», іменинникам ставлю заохочуючі бали, основним завданням є зберегти життя та здоров’я дітей, тому на своїх уроках я використовую руханки,похвалу, як заохочення).
Хочу поділитися з Вами, шановні колеги своєю скарбничкою методичного арсеналу щодо формування життєвих  компетентностей  учнів.
Старшокласниками було опрацьовано  тему «Клаптикове шиття» та аплікацію
на тканині .    
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170511_111352.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170511_111510.jpg

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170511_111532.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170511_111643.jpg
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170511_111643.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_204743.jpg

Учні 9 класу підготували конференцію «Бабусина скриня», в якій велося про вінтажний одяг. Старі  речі, що віднайшли популярність в сьогоденні  та знову стали модними.                                            
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170504_084232.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170504_084322.jpg
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170504_084220.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170504_084412.jpg

У 8 класі  індивідуальна розробка стилю одягу та його дизайну. Створювали спідничку – мініатюрку.
Діти 8 класу  засвоїли технологію виготовлення народної ляльки. Вироби учнів поєдналися у спільний проект «Лялька – мотанка поклик предків».
H:\DCIM(0)\Camera\IMG_20171020_134634.jpg
Під час вивчення цієї та інших  тем   в учнях розвиваємо естетичні смаки, гармонію, творчу думку,  національну гордість, спонукаємо відродженню традицій українського народу.  
Учениці 7 класу при вивченні розділу  «Технологія плетення виробів гачком»   захистили проект  «Пасхальна симфонія».
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_211514_1CS.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_210806.jpg
У 7 класі  робота над творчим проектом «Вишивка шовковими стрічками» була виконана індивідуально, однак  варіанти якого обговорювалися в кожній групі окремо  супроводжувалося розробкою  композицій, мали дизайнерське рішення.

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205324_3CS.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205308.jpg


C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205229.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205245.jpg

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205137.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205102.jpg

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205038.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_205016.jpg


C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_204834.jpg
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM\Camera\IMG_20170125_204907.jpg

Дітьми 6 класу створено проект «Вітальна листівкa».
H:\DCIM\103NIKON\DSCN2206.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2212.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2215.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2214.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2213.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2225.JPG
5-6 клас під час вивчення теми «Культура харчування» проводилися  конкурси «Найсмачніший бутерброд», «Найоригінальніший салат».
H:\DCIM\103NIKON\DSCN2102.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2108.JPG
H:\DCIM\103NIKON\DSCN2116.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2133.JPG
У 5 клас вивчаючи тему «Аплікація на тканині»,  дітьми виготовлялися ігрові куби та декоративні подушки оздоблені аплікаціями. На даний час вониприкрашають спальню нашої гімназії.

H:\DCIM\103NIKON\DSCN2263.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2256.JPG

H:\DCIM\103NIKON\DSCN2198.JPGH:\DCIM\103NIKON\DSCN2195.JPG

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170922_093243.jpg
Поряд з навчальним процесом та проектами у нас «кипить»  волонтерська робота.  Нещодавно  було організовано акцію під гаслом «Врятуй життя».  На уроках шилися іграшкові янголята , які продавалися на святі міста. Вилучені кошти пішли на лікування хворої дитини.C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170922_093401.jpg






C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170920_141113_2CS.jpg




C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170920_112210.jpg
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20170920_112035.jpg








Дівчатка 5 класу  освоїли техніку пошиття пласкої іграшки із фетру, яка набула неабиякої популярності сьогодні.

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_130735.jpg

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_130331.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_130003.jpg
Відповідно до сучасних світових тенденцій прагну  на своїх уроках формулювати людей нової генерації, спроможних не розгубитися  у вирі соціально-економічних процесів, адекватно і нестандартно мислити та бути конкурентноспроможним і щасливим і я як вчитель , теж щаслива від того, що на моїх уроках бачу вогник в очах дітей, політ їх фантазії, задоволення від власноруч створених речей.
Всі великі творіння Данте, Сервантеса, Шевченка – це теж не творіння пера і пензля, а творіння духу.


СВЯТО НОВОРІЧНОЇ ІГРАШКИ.

ВИГОТОВЛЕННЯ ЯЛИНКОЛВИХ ПРИКРАС ІЗ ФЕТРУ.
МЕТА: Ознайомити учнів з історією виникнення ялинкових прикрас із фетру, вдосконалення навиків учнів у виконанні декоративних швів, навчити виготовляти оригінальні прикраси, закріпити навички правильної безпечної роботи, розвивати конструкторські здібності, уяву, сприяти розвитку творчих, художніх навиків, розвивати художньо-естетичні смаки, творче ставлення до праці, охайність у роботі, формує позитивні мотивації до навчання.
ОБЛАДНАННЯ, НАОЧНІСТЬ:мультимедійне обладнання, презентація «Історія новорічної іграшки», майстер-клас «Виготовлення новорічної іграшки із фетру», дидактичні матеріали до гри «Хрестики-нулики», фетрові кульки червоного, жовтого, синього кольорів, інструкційні карти «виготовлення новорічної іграшки».: фетр, шаблони
ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ іграшок, голки, нитки, ножиці, силіконовий клей, оздоблювальні матеріали.
МІЖПРЕДМЕТН1 ЗВ'ЯЗНИ;історія.
ТИП УРОКУ:комбінований.
ХІД УРОКУ:
I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ: Створення позитивно-емоційного настрою; перегляд кліпу «Новорічні іграшки».
II.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:
Найбільш сповнене чудес свято у році - це звичайно Новий рік.
Як у вашій родині зустрічають Новий рік?
Що допомагає створити святковий настрій?
Хто виготовляє прикраси?
Дівчати, щоб надати святкового настрою оселі не обов'язково витрачати купу грошей. Деякі речі ми можемо виготовити своїми руками. Ці речі несуть тепло,енергію, любов.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
IV.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ.
Групи по черзі обирають потрібну цифру із запитанням з карти. Уразі правильної відповіді клітинка ігрового поля заповнюється знаком «X», чи «О». У разі не правильної відповіді карта повертається на місце, та може бути вибране ще раз. Виграє та команда, яка першою заповнює знаками лінію. Не відкриті запитання опрацьовуються фронтально. Команда-переможець отримує бонусний бал при оцінюванні.
ЗАПИТАННЯ:
1. Які іграшки бувають за призначенням? (розвиваючі, декоративні, колекційні, народні, ритуальні, сувеніри, ляльки для виставки)
2. Назвіть матеріали з яких виготовляють іграшки? ( штучне хутро, тканина, шкіра, фетр)
3. Які вимоги до іграшок? (екологічно-чисті, гігієнічні, естетичні, функціональні, економічні)
4.  Назвіть матеріали наповнювачі? (синтепон, вата, силікон)
5. Які новорічні символи використовуються для оздоблення новорічної ялинки? (зірка, кулька, годинник, Дід Мороз, ялинка)
6. Які ручні шви використовуються для оздоблення іграшок? («петельний», « голку вперед»)
7.   Що може бути оздоблювальним матеріалом?
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Коли до Нового року залишається лічені дні: тато приносить ялинку, а ти з мамою дістаєш із далекої схованки коробку з іграшками, та ялинковими прикрасами. В коробці можна побачити іграшки бабусиної молодості маминого дитинства, та іграшки які купувалися за вашої пам'яті. Ці іграшки прикрашають лісову красуню.
Розповідь супроводжується презентацією «Історія Новорічної іграшки» (додаток7).
Першими ялинковими прикрасами були яблука, горішки, цукерки, пряники-символи родючості, достатку, світла і сонця. Перші скляні іграшки з'явилися у Німеччині. Легенда розповідає про перший неврожайний рік. Яблука не вродили, на ялинку не було чого вішати. Щоб не порушувати традицію, німці знайшли вихід, на заміну справжніх яблук з'явилися скляні.
На Україні ялинку стали прикрашати у 1860-1870рр. Це були іграшки з картону, паперу, пап'є-маше, тканини.
У1935 р. виготовляли іграшки з картону. На них зображувалися вожді революції тієї епохи, символи СРСР.
Такі іграшки були популярні до 1950р. минулого століття. У XX ст. було модно відображати події того часу: освоєння Півночі; політ у космос;
перемоги у Великій Вітчизняній війні. Іграшки під час війни не вирізнялися яскравістю, але у найтяжчі часи вірили, що це гарантія здоров'я, щастя, можливість повернутися до мирного життя.
У 50-60 рр. набувають популярності скляні іграшки.
У 1970 р. на горі засіяла велика іграшка. Та з кожним роком іграшка набуває неповторних рис . На ній знайшли відображення різні події, віяння, технічний прогрес.
Які іграшки популярні сьогодні? Виготовлені вручну скляні кулі; іграшки із соломи; іграшки з орнаментом;
іграшки зроблені власноруч.
Зараз ми розгадаємо кросворд:
1.  Я взяла папір з металу,                Вийшло супер, вийшло кльово,
З нього сніжинки зробила,               Бо блищать вони чудово,  (фольга)
2.  Шию голкою, вишиваю,             їм я пальці захищаю,                
Пальці від голки рятую,                   Ковпачок схожий на згорток,
Ковпачок я одягаю,                           А зовуть його ...(наперсток )
3.  Ми хустинку вишиваємо,           Вони сяють , як цукерки,
До неї кружельцята пришиваємо    Кругленькі, кольорові ...(паєтки )

4.  Маленькі намистинки на крапельки схожі,
На нитку одягнути можна і на дротик схоже,
З них ми зробимо звірят і фенєчки сплетемо,
Скажіть, як ми намистинки такі зовемо?(бісер)





ф








е








т








р





VI.  ПРАКТИЧНА РОБОТА
ЗАВДАННЯ: виготовити іграшку із фетру.
МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ: фетр, шаблони, ножиці, голки, булавки, клей-силікон.
ВВОДНИЙ ІНСТРУКТАЖ: вчитель демонструє фото майстер - класу виготовлення іграшки,
коментує фото, пояснює дії. Вході обговорення слайдів учні з'ясовують послідовність дій,
вчитель контролює рівень розуміння нового аналізу.
Повторюють правила безпечної роботи із ножицями, голками, шпильками.
ІНСТРУКЦІЯ: нагадаємо правила роботи з ножицями, голками, шпильками. Якщо вірно - хлопаємо в долоні, ні - хлопка не має:
-Знайти іржаву голку і притупати до роботи;
-Передай ножиці кільцями вперед;
-Працюємо в робочій формі;
-Носимо зачіски з розпущеним волоссям;
-Голки та шпильки зберігаємо у гольнику;
-Ножиці лежать з розімкнутими лезами;
-Працювати слід стоячи.
Практична робота виконується за інструкційною картою. Вчитель надає учням необхідну допомогу, консультує, контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил Т\Б.
ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
Аналіз виконання учнями самостійної роботи. Демонстрація найкращих робіт.
VII.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОК. РЕФЛЕКСІЯ.
Дівчата, сьогодні відбулося справжнє свято і його створили своїми руками. Ми побували у далекому минулому іграшки, побачили прикраси, якими прикрашали ялинку наші бабусі. Сьогодні кожна із вас створила неповторну іграшку, яка обов'язково подарує гарний настрій і може бути прекрасним подарунком на Новорічне свято. А чи було вам цікаво робити іграшки ми дізнаємося зараз.
Ялинка яка стоїть прикрасимо враженнями про сьогоднішній урок:
- червоні іграшки - все вийшло, але було важко, вдома ще буду робити іграшки;
- жовта та оранжева - все вийшло, але було важко;
- синя - нічого не вийшло та іграшок не виготовлятиму.
Бачте, наша ялинка виблискує червоними іграшками, а це означає, що вдома ви спробуєте зробити ще одну іграшку. Я сподіваюся, що ми з вами започаткуємо нову традицію - створення у родинному колі новорічних прикрас своїми руками. Нехай ці іграшки стануть оберегами і будуть передаватися із покоління в покоління, за кожною іграшкою буде стояти сімейна історія. Зараз я пропоную прикрасити ялинку іграшками, а натомість на вас чекатимуть солодощі з прогнозами на наступний рік.









МАЙСТЕР -КЛАС

ВИГОТОВЛЕННЯ ІГРАШОК ІЗ ФЕТРУ

МЕТА: Ознайомити учасників з історією виникнення фетру,вдосконалення  навиків у виконанні декоративних швів,   навчитися виготовляти оригінальні іграшки, розвивати конструкторські здібності, художні навики, художньо-естетичні смаки, творче ставлення до праці.
ОБЛАДНАННЯ ТА НАОЧНІСТЬ: мультимедійне обладнання, презентація «історія фетру», майстер-клас «Виготовлення іграшки із фетру», технологічні карти.
ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ: фетр, шаблони іграшок, голки, нитки, ножиці, силіконовий клей, оздоблювальні матеріали.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ:Створення позитивно-емоційногго настрою. Перед початком майстер-класу учасникам пропонується зіграти в гру «Передай посмішку». Учасники стають у коло. Перший  повертається до наступного з посмішкою і робить комплімент наступному. Присутні займають місця відповідно кольорів квітів які зображені на буклетах (додаток 1). Заняття супроводжує тиха, спокійна музика.
Пропонується гра-анограма розібрати слово( компетентність )по літерах:
Креативність
Оригінальність
Мистецький
Передовий
Ерудований
Трудолюбивий
Ентузіаст
Новизна
Толерантність
Нетрадиційність
Інтерес
Сучасний
Творчий
Ь
ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:  демонструється листок фетру:
-Які асоціації виникають коли ви споглядаєте на лист фетру?
-На що схожий фетр?
-Що, на вашу думку,  можна виготовити із фетру?
ІІІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ МАЙСТЕР-КЛАСУ.
ІV.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ДОСВІДУ:
Фетр (його також називають повстю) є одним з найдавніших матеріалів.
Валяти грубу тканину з овечої вовни навчилися азіатські кочівники ще в період неоліту. Використовували таку валяну тканину для виготовлення будинків - юрт і для одягу. Трохи пізніше стали робити красиві повстяні килими. Коли «одомашнили» овець, техніка валяння вовни удосконалилася. Проте, в ті часи це був дуже трудомісткий процес, але за то не було потрібно створювати будь-які механізми. Для виготовлення повсті потрібні були тільки спритні руки, овеча шерсть і гаряча вода.

C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\7eae97f6.jpg





Валяння виникло і розвивалося незалежно один від одного, в усіх країнах і регіонах, де були одомашнені вівці, коні, кози: Тибет, Памір, Алтай, Кавказ, Карпати, Балкани, Передня Азія (Іран, Афганістан), а також у Фінляндії, Норвегії і Перу.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\ed698be1.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\b8876347.jpg
У наступні століття з'явилися більш тонкі сучасні і витончені тканини. З овечої вовни продовжували валяти тільки валянки, і ще виготовляли фетрові капелюхи.
Повернення фетру колишньої популярності відбулося завдяки вигадкам дизайнерів. З'явилися різні дрібні аксесуари, квіти сумочки з фетру та інші прикраси.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\92a1a09d.jpg
Сьогодні фетр знову улюблений матеріал і не тільки у надомних дизайнерів, практичність і красу фетру усвідомили і великі виробники. В Америці в національному музеї дизайну Cooper-Hewitt навіть проводятьсявиставки виробів з фетру FashioningFelt.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\119a361b.jpg

V. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
ЗАВДАННЯ: виготовити іграшку із фетру.
МАТЕРІАЛИ ТА ІНСТРУМЕНТИ: фетр, шаблони, ножиці, голки, шпильки,клей-силікон.
ВВОДНИЙ ІНСТРУКТАЖ: демонструється фото майстер-класу виготовлення іграшки, коментується фото (додаток 2). Вході обговорення слайдів, з’ясовується послідовність дій.
В класі стоїть 4 столи. На кожному з них букетики. Вони перев’язані жовтою, синьою, оранжевою, зеленою стрічками. Інструкційні картки роздруковані на кольоровому папері. Ці кольори відповідають кольорам квітів на буклетах (як було раніше зазначено). Кожен учасник займає місце відповідне своєму  кольору. Таким чином учасники семінару діляться на 4 групи. Кожна група учасників буде виготовляти свою іграшку.
Виготовляючи  іграшку, можна користуватися  інструкційною картою, або монітором мультимедійної дошки.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ: на сьогоднішній зустрічі ми створили своїми руками чудо.
-Скажіть, Вам сподобалося сьогоднішнє заняття?
-Чи виникли труднощі під час роботи?
-Доцільно давати учням 5 класу вироби такої складності?

Зворотній  messadge вчитель-вчителю «Враження , що надихають»

На закінчення, я хочу попросити висловити свої думи щодо сьогоднішньої зустрічі. Заготовка у вигляді дерева, а ваші побажання, зауваження, пропозиції – це листочки.H:\DCIM\Camera\IMG_20171031_133118.jpg


Під час проведення семінару панувала доброзичлива атмосфера і дружня співпраця всіх вчителів. Результатом роботи семінару стала чудова нагода отримати задоволення від спілкування та власноруч виготовлених виробів, а задоволені та щирі усмішки учасників краще усяких слів відображали настрій та актуальність даного заходу. Без уваги не залишилася актуальність та застосування компетентнісного піходу на уроках трудового навчання. H:\DCIM\Camera\IMG_20171031_125018.jpg




H:\DCIM\Camera\IMG_20171031_132158.jpgH:\DCIM\Camera\IMG_20171031_132715.jpg


Семінар пройшов, як насичена, плідна, творча зустріч між колегами навчальних закладів. Учасники семінару обговорили зміст виступів, ділилися своїми думками, враженнями, обговорювали проблеми, ділилися досвідом роботи. По завершенню семінару було проведено підведення підсумків, сплановано роботу та основні напрямки роботи. Колеги залишили стіни Полонської гімназії повні позитивних вражень.

H:\DCIM\Camera\IMG_20171031_135415.jpg


ДОДАТОК 1
C:\Users\Аркадий\Desktop\Снимок.PNG


C:\Users\Аркадий\Desktop\Снимок2.PNG
ДОДАТОК 2
Послідовність пошиття плоскої іграшки (прикраса «Котик»).
№з/п
Назва дії
Умови виконання
Зображення
1
Розробляємо шаблони плоскої іграшки.
Олівець, гумка.

2
Вирізаємо елементи іграшки з кольорового фетру,
Ножиці.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171029_234258.jpg




3
Зметуємо поетапно частини іграшки: голову
Голка, ножиці, нитка.
Використовуємо змету вальний шов та петельний шов(постійне з’єднання).
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171029_234414.jpg



4
Зшиваємо частини голови кота
Голка, нитка, ножиці.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171029_234450.jpg
5
Почистіть виріб від ниток позначок крейдою, прикрасьте аксесуарами.
Голка, нитка, намистинки, бісер.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171029_234523.jpg
ДОДАТОК 3
Послідовність пошиття плоскої іграшки «Жирафчик»
№з/п
Назва дії
Умови виконання
Зображення
1
Розробляємо шаблони плоскої іграшки.
Олівець, гумка.
 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\igrushki_iz_fetra_svoimi_rukami_shemi_i_master_klass_dlya_nachinayushih_14.jpg
2
Вирізаємо елементи іграшки з кольорового фетру,
Ножиці.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150128.jpg







3
Зметуємо поетапно частини іграшки: мордочку, тулуб.
Голка, ножиці, нитка.
Використовуємо змету вальний шов та петельний шов(постійне з’єднання).
 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150217.jpgC:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150233.jpg



4
До тіла іграшки пришиваємо вушка, мордочку.
Голка, нитка, ножиці.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150517.jpg



5
Почистіть виріб від ниток позначок крейдою, прикрасьте плямками.
Голка, нитка, намистинки, бісер.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150551.jpg

ДОДАТОК 4
Послідовність пошиття плоскої іграшки «Мишеня»
№з/п
Назва дії
Умови виконання
Зображення
1
Розробляємо шаблони плоскої іграшки.
Олівець, гумка.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150736.jpg
2
Вирізаємо елементи іграшки з кольорового фетру,
Ножиці.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_151145.jpg
3
Зметуємо поетапно частини іграшки: голову, тулуб.
Голка, ножиці, нитка.
Використовуємо змету вальний шов та петельний шов(постійне з’єднання).
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150915.jpg
4
Зшиваємо частини ляльки: голову з тулубом, приліплюємо лапки і пучечки.
Голка, нитка, ножиці.

5
Почистіть виріб від ниток позначок крейдою, прикрасьте аксесуарами.
Голка, нитка, намистинки, бісер.
C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\IMG_20171030_150958.jpg
ДОДАТОК 5
Послідовність пошиття плоскої іграшки (прикраса «Леді»)
№з/п
Назва дії
Умови виконання
Зображення
1
Розробляємо шаблони плоскої іграшки.
Олівець, гумка.
 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_185454.jpg
2
Вирізаємо елементи іграшки з кольорового фетру,
Ножиці.
 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_200628.jpg
3
Зметуємо поетапно частини іграшки: голову, тулуб, шапку.
Голка, ножиці, нитка.
Використовуємо змету вальний шов та петельний шов(постійне з’єднання).
 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_205834.jpg



4
Зшиваємо частини ляльки: голову з тулубом, прикріплюємо ноги-шнурівки.
Голка, нитка, ножиці.
 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_211434.jpg



 C:\Users\Аркадий\Desktop\ТОНЯ-РОБОТА\DCIM(0)\Camera\IMG_20171024_215216.jpg
5
Почистіть виріб від ниток позначок крейдою, прикрасьте аксесуарами.
Голка, нитка, намистинки, бісер.


                                                                                                                              ДОДАТОК 6
C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_120828.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_120449.jpg


C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180204_085238.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180210_211640.jpg





C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_121049.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_121514.jpg
C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_121000.jpg
C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_121205.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_120728.jpg
C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_121419.jpgу




C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_121324.jpg


C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_120917.jpg



C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103850.jpg




C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180212_121446.jpgДОДАТОК 7 (ПРЕЗЕНТАЦІЯ)C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103821.jpg

C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103302.jpg





C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180128_194730.jpg ДОДАТОК 8







C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103759.jpg


C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103302.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103141.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103721.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_094232.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_094247.jpgC:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20180203_181648.jpg
C:\Users\Аркадий\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20171229_103332.jpg

Список використаних джерел:

  1. Журнали «Бурда моден»
  2. Н.П. Кочанова «Фантазія і ваших рук творіння»
  3. К. Митителло «Чудо-аплікації»
















Немає коментарів:

Дописати коментар